Vulkan API, Windows 10, 8 ve 7'de çoklu GPU'yu destekleyecek!

  Bu hafta başlarında, Khronos Group'un Vulkan API'sinin Windows 10'dan önceki Windows sürümlerinde birden fazla GPU kurulumunu desteklemediği yaygın olarak bildirildiğinde ortaya çıkmıştı.
Belirsiz şartlar altında, Khronos Group , "çoklu GPU spesifikasyonunun Windows 10 ile kesinlikle DEĞİLDİR" ve "Vulkan multi-GPU uzantısını Windows 7, 8 de dahil olmak üzere herhangi bir masaüstü işletim sisteminde uygulamak mümkün değildir" dedi. X, ve 10 ve Linux "olarak tanımlıyor.
Bu, Microsoft'un Windows 7'ye bağlı olan düşük seviyeli DirectX 12 API'si ile tam tersidir. Peki neden Vulkan'taki karışıklık? Kısaca, GDC'de sunulan slaytların yanlış anlaşılmasına bağlıydı.
Dark Side of Gaming'teki millet , Khronos Group'un slaytlarından birinde, SLI ve Crossfire kurulumlarını doğal olarak desteklemek için "WDDM, bağlı ekran bağdaştırıcısı (LDA) modunda olmalıdır" dedi. WDDM 2.0, Windows 10'a özel, bu nedenle Vulkan'ın çoklu GPU işlevlerinin "büyük olasılıkla Windows 7 veya Windows 8.1 altında çalışmayacağı" varsayımı yapıldı.
Khronos Group, konudaki kaydının net olmadığını ve bazı karışıklığa yol açtığını itiraf etti. Kayıtları düz hale getirmek için Khronos Group, Linux gibi Windows olmayan işletim sistemlerinde Vulkan multi-GPU uzantısını uygulamak için WDDM (Windows Ekran Sürücü Modeli) gerekmediğini bildiren bir güncelleştirme sağladı.
Grup ayrıca, Windows'ta, Vulkan multi-GPU işlevselliğini uygulamak için LDA modunun kullanılması "kesinlikle gerekli değildir" diye açıklığa kavuşturdu, ancak işleri daha kolay hale getirdi ve muhtemelen çoğu geliştiricinin tercih ettiği seçenek olacaktı. Ve tekrarlamak gerekirse, geliştiriciler LDA modunu kullandıklarında Windows 10'a bağlı değildirler.
Khronos Group, "LDA modu Windows 7 ve 8.x de dahil olmak üzere birçok Windows sürümünde mevcuttu" dedi.
Bu, açıktır ki Windows'un eski sürümlerinde birden fazla GPU kurulumunu sallayan Vulkan'ın destekçileri için iyi bir haber. Ayrıca geliştiricileri Vulkan'ı DX12 üzerinden seçmeye motive edebilir. Star Citizen'in Vulkan lehine DirectX desteğini bıraktığını belirtmek gerekir . Cloud Imperium Games geliştiricisi Ali Brown, kararın Vulkan'ın performans ve özelliklerden ödün vermeden eski Windows ve Linux sürümleri için tek API desteği sağlaması nedeniyle kararın alındığını söyledi.
"Yıllar önce DX12'yi destekleme niyetimizi belirttik, ancak aynı özellik kümesine ve performans avantajlarına sahip olan Vulkan'ın kullanıma sunulmasından bu yana, kullanıcılarımızı Windows 10'a yükseltmeye zorlamadığımız için kullanmaları çok daha mantıklı bir işleme API'si gibi görünüyordu. Brown, tüm Windows 7, 8, 10 ve Linux'ta kullanılabilecek tek bir grafik API'sinin kapısını açtı "dedi.
API savaşları ciddi anlamda başlasın

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Intel"ın yeni harikasi OPTANE SSD ' si ortaya cıktı!

MSI, büyüyen Ryzen anakart serisine X370 Krait Oyunu ekledi

DAVİD ROCKEFELLER 101 yaşında öldü!